Tuesday 25 July 2017

Belajar Forex Secara Percuma


Belajar Forex Percuma. Salam Sejahtera Saudara Saudari Sekalian. Ada di lingkaran kamu yang mungkin tertanya-tanya apakah itu Forex. FOR-EX sebenarnya adalah nama singkatan untuk For eign Ex change. Foreign strategi Asing. Exchange baris Pertukaran. Jadi pendek kata, Forex, Iaitu Devisa Pertukaran Asing. Apa yang ditukar. Jawapannya adalah matawang. Jadi Forex pertukaran Matawang Asing. Kenapa kita ada aktiviti mata matawang asing. Untuk menjawab soalan ini agak mudah. Bayangkan lah kita ada sebuah syarikat menjual kain batik di indonesia pada satu Hari, kedai kita dikunjungi oleh barang dari negara Jepun dan mereka ingin membeli kain batik dari kedai kita. Setelah memilih kain batik yang mereka suka, mereka semestinya perlu membayar kita duit yah mahukah anda, sebagai taukeh kedai batik yang menerima wang Jepun juga dikenali sebagai jepang Yen sebagai bayaran untuk kain batik kamu. Tentu la tidak ini adalah kerana sekiranya kita menerima wan G Jepun Yen Jepang, kita tidak bisa menggunakan wang jepara itu untuk membeli-belah di kedai-kedai di indonesia, bahkan untuk bayar secawan teh tarik pun wang jepang itu akan kena ditolak oleh mamak kedai. Wang Jepun hanya diterima di Jepun Disini, kalau mahu Bayar, mestilah pakai Ringgit. Jadi, wang jepang itu tidak ada gunanya di indonesia oleh itu, jika sesuai Jepun itu ingin membeli kain batik dari kedai kita, tergantung jepang itu harusla pergi ke bank dan menukar wang jepara ke ringgit indonesia selepas itu, barulah Dia boleh beli kain batik kita dengan bayar kita dalam wang ringgit. Dengan cerita mudah kain batik tadi, sekarang, cuba kita seru skenario berikut. Dalam setiap hari dan setiap saat, ada berjuta-juta aktiviti jual beli antara negara kita dengan pelanggan dari negeri Oleh itu, dalam setiap hari ada berjuta-juta mata wang asing yang ditukar untuk mata wang Ringgit Malaysia bisa mereka bisa membeli barang Malaysia. Aktiviti negara asin G membeli barang kita dinamakan akitiviti IMPORT. Kalau orang di Amerika Syarikat ingin membeli barang indonesia, mereka ingin ingin barang impor barang indonesia dan setiap kali mereka mengimport barang kita, mereka harus menukar wang mereka yang di panggil American Dollar ke Ringgit Malaysia jadinya dapat bayar kita. Sebaliknya, jika kita membeli Import barangan dari Amerika Syarikat, kita juga harus menukar wang kita Ringgit Malaysia kepada American Dollar untuk membayar orang Amerika. Jadi kesimpulannya begini. Pertukaran Matawang Asing atau peristiwa sebagai Forex adalah hasil dari mata negara dari satu negara ke negara yang Lain dan ianya mulai dari impor dan penjualan Eksport antara negara-negara asing di seluruh dunia. Setelah memahami dari mana asalnya sebab mengapa kita harus menukar matawang, timbul pula soalan kedua. Saya tidak membeli dari negara Amerika atau sebarang negara asing Macam mana saya Dapat berurusniaga atau melibatkan diri sa Ya dalam Forex. Jawapannya senang saja. Walaupun kita sebagai seorang individu tidak menjual beli barangan dengan negara asing, kita masih bisa saling percaya diri dalam urusniaga Forex. Caranya dipanggil CFD. CFD kontrak untuk Difference. Saya akan menjelaskan dengan lebih lanjut lagi apa maksudnya CFD Di posting yang seterusnya. Untuk hari ini, adalah mencukupi untuk anda sekiranya bisa menghayati fakta bahawa Forex trading berpunca much akitiviti jual beli Import dan Eksport antara negara-negara asing. Pada posting di atas, saya akan menjelaskan apa maksudnya CFD dan bagaimana kita sebagai seorang individu Bisa saling percaya diri dalam Forex Trading dengan menggunakan konsep CFD. Sekian, Salam Sejahtera. Salam sejahtera saya ucapkan kepada kamu yang sedang membaca blog ini. Saya memulakan blog ini dengan tujuan untuk berkongsi pengetahuan saya mengenai dunia forex dan menjadi harapan saya bahawa blog ini dapat Membantu anda dalam misi anda untuk lebih lengkap dengan pria Dalam mengenai dunia forex dan strategi-strategi yang mampu mendatangkan pulangan yang stabil dan lumayan Saya juga suka bahawa blog forex yang ditulis dalam bahasa Melayu agak kurang di internet dan oleh itu saya akan cuba untuk menambah koleksi blog forex dalam Bahasa Melayu. Saya masih ingat Pada suatu saat di mana saya baru menceburi dalam bidang forex trading ini Saya telah membelanjakan banyak wang dan masa untuk membaca dan mengikuti krusus-krusus forex dasar, saya berpendapat bahawa pokok krusus-krusus dan buku-buku forex di pasaran tidak mahal Semuanya mendatangkan faedah. Sebagai contoh, saya telah banyak memperbaharui masa untuk mengetahui pelbagai jenis indikator seperti MACD, stokastik dan lain-lain lain akhirnya, saya terjangkau bahawa semua keuntungan yang saya perolehi dari forex trading saya berasal dari strategi yang tidak membutuhkan banyak indikator Garis bahawa indikator-indikator itu Tidak bisa diandalkan untuk orang lain, ia sangat berguna bagi saya, lahirkan banyak masa yang bisa saya jimatkan sekiranya saya tahu bahawa indikator ini belanda jepang ke rahsia trading. Terlebih dahulu, saya ingin menjelaskan bahawa saya TIDAK memiliki sebarang rahsia forex trading Saya adalah berdasarkan logik Bukan sebarang rahsia atau magic Ada banyak halaman web dan trader yang terjamin pulangan hebat seperti RM 10.000 00 sehari jika anda membeli dan menggunakan strategi mereka untuk saya, saya tidak mahu mengambil risiko ini kerana bunyinya macam skim cepat kaya saja. Saya lebih Rela compreh logik di sebalik trading dan saya lebih mempercayai strategi trading yang berdasarkan sentimen dan psikologi pasaran Lebih masuk akal bukan. Cuba kita fikir dengan lebih mendalam Forex Trading dilaksanakan di pasar Tokyo, Eropa, London dan AS Di setiap pasaran ini ada satu ciri yang sama Iaitu setiap pasar forex adalah terdiri dari Pada trader maksudnya, setiap pasaran adalah majunya manusia. Sama ada harga naik atau turun tergantung pada interaksi antara manusia-manusia pedagang Bila pada masa yang tertentu lebih banyak pembeli pembeli dari penjual penjual, maka harga akan naik. Oleh kerana itu, sebarang strategi Forex yang kita gunakan untuk trading mustla mampu untuk mengambil kira dan mengukur apa yang sedang berlaku dengan para trader tersebut. Untuk memudahkan cerita saya, semangat la scenario berikut. Pasaran forex terdiri dari dua kelompok manusia. Satu yang ingin membeli Kita namakan kelompok ini Lembu Jantan The Bulls dalam Bahasa Inggeris. Satu lagi yang ingin menjual Kita namakan kelompok ini Beruang The Bears dalam Bahasa Inggeris. Dan pada setiap masa, kelompok Bulls dan kelompok Bears sentiasa berperang untuk menentukan bahawa siapa yang lebih bertenaga. Sekiranya Bulls menang, harga akan ditanduk naik. Sekiranya Bears menang, harga akan dihantam turun. Jadi, sekiranya kit Sebuah keinginan yang untung dari pasaran forex, strategi yang kita gunakan mestilah mampu mengukur dan memberi petunjuk kepada kita bahawa siapa antara Bulls dan Bears yang memiliki peluang yang lebih besar untuk menang. Sekiranya strategi kita memnunjukan bahawa Bulls memiliki peluang yang lebih besar untuk menang, maka Kita mestilah masuk kumpulan Bulls dan membeli harga untuk naik. Sekiranya strategi kita menunjukkan bahawa beruang memiliki peluang yang lebih besar untuk menang, maka kita harus mengingat kumpulan Beras dan menjual harga untuk turun. Dengan cerita ini, sekarang anda akan lebih paham dengan pilar. Untuk kita yang sudah ada yang menghitung pasti kita ingin meraih keuntungan dari pasaran forex. Ok la saudara dan saudari sekalian, saya berhenti di sini dulu Saya akan berkongsi lebih maklumat lagi pada postingnya. Kelas Belajar Forex. Pertama kali saya ingin mengucapkan tahniah kepada anda kerana Ingin belajar forex Di sini anda akan diajar secara Ilmiah cara dan cara untuk berusniaga di dalam forex. Tip-tip sekiranya anda ingin mengikuti mana-mana kelas atau kursus forex berbayar.1 Jangan hadiri kelas atau kursus yang diadakan pada hari sabtu atau ahad kerana pada hari ini tiada pergerakan pada pasar dan kebanyakkan trader Tidak layak untuk perdagangan selepas timbullah kerana mereka hanya belajar teori shj dan tidak bisa buat praktikal tambahan jika trainer itu betul-betul faham akan dunia forex, maka mereka sepatutnya berani mengajar pada hari pasar bergerak 2 Pilih background trainer itu sendiri Forex terlalu teknikal dan penuh di Lingkaran mereka yang memiliki kelayakkan teknikal yang kukuh kerana kebanyakkan pelatih hanya mengambil kesempatan di atas trader-trader baru yang tidak mengerti hukum-hakam forex 3 sebelum belajar, tanya terlebih dahulu pada trainer tersebut samada dia ada cara meletak stop loss atau tidak Perlu diketahui kerana ramai ramai T raders rugi kerana tidak mengerti cara-cara untuk kebugaran sto P loss atau cara membuat pengiraan stop loss itu sendiri 4 Cari trainer yg mampu mengajar jika berlaku market balik kita masih ada keuntungan dan ini adalah ultimate dalam dunia forex kerana kebanyakkan teknik tidak menepati ciri-ciri ini. Cara download platform MT4 dan pilih broker. Anda Perlu lebih banyak broker forex dan download lah apa yang sudah jadi platform Ada banyak broker di dunia ini seperti Instaforex, Interbankfx, Liteforex, FXDD, FXCM dan bermacam-macam broker Di sini saya syorkan anda menggunakan broker Instaforex yang berdaftar di Rusia dan download platform Metatrader4 Seperti di bawah. Buka Akaun Demo. Akaun demo ini tiada bezanya dengan akaun hidup kerana anda tidak akan terdedah kepada resiko anda tidak memasukkan deposit dalam akaun ini Bila anda membuka demo akaun, anda siap dengan jumlah wang maya sebagai deposit anda Download Trading Platform untuk Instal terminal trading Instaforex Platform atau Downlo ad dan install terminal Trading liteforex. Bila anda menggunakan terminal ini untuk pertama kali, anda dikehendaki untuk mengisi borang pendaftaran untuk membuka demo akaun tersebut Sila isi dengan data peribadi dan pilih saiz leverage dan jumlah untuk deposit maya anda dan tekan NEXT Selepas itu anda dikehendaki untuk memilih server trading Dari senarai server anda dikehendaki memilih server dengan alamat dan tekan NEXT sehingga keluar FINISH. Seterusnya, sila klik WINDOW NEW WINDOW Di sini anda harus memilih pasangan untuk anda trading Saya mensinyalir anda memilih pasangan GBPUSD ini memang anda hanya menjual dan membeli 2 jenis mata uang iaiut Pounds dan Dollars sahaja. Sila klik CHARTS CANDLESTIKS Selepas itu anda akan melihat grafik bagan anda seperti di bawah Grafingan ini candlestick Chart Ada juga graf yang berbentuk Bagan Bagan atau Bar Chart. Sila klik M5 setiap setiap candle bergerak selama 5 menit sebelum bertukar ke Lilin yang baru atau M30 setiap satu lilin lilin masa 30 m Init sebelum bertukar pada candle yang baru. Sila klik di bahagian Template yangituitu lambang di sebelahnya Jam Periods untuk mendapatkan template yang telah anda instalkan. InsfaForex adalah Broker Forex yang berdaftar Badan pengatur Rusia Nomor Layanan Perizinan Federal Financial Markets pada Broker, Dealing and Depositary Bisnis 077-11737-100000 077-11739-01000 077-11741-001000 adalah analog dari American NFA National Futures Association, Otoritas Jasa Keuangan FSA Inggris dan Siprus CYSEC Cyprus Securities Saat ini semua pialang Rusia yang menyediakan akses online ke saham Pasar, berkewajiban untuk mendapatkan sertifikasi dan standar, yang dikembangkan oleh Otoritas Layanan Pasar Keuangan Federal dari Federal Financial Markets Service secara resmi ditetapkan dalam hukum pasar keuangan Federasi Rusia. Terlebih dahulu perlu melihat ke pergerakan candle di mana jika candle bergerak ke atas ini dipa Nggil UPTREND dan posisi yang perlu di ambil BUY kerana kita perlu BUY pada harga yg terendah dan harga sudah naik, maka kita sudah memiliki keuntungan untuk dijual CLOSE POSITION MUDAH, jika candle turun ke bawah, ini semakin DOWNTREND dan kita SELL di atas harga tertinggi Dan beli CLOSE POSITION balik pada harga yang terendah untuk mendapatkan keuntungan Kerana itu di dalam urusniaga forex, trend naik pun boleh buat untung dan trend turun pun boleh buat untung. Di posisi bawah tengah, anda akan bisa melihat Balance duit maya anda contohnya 5000 USD5000.Jika anda klik pada ACCOUNT SEJARAH maka anda akan melihat urusniaga yang telah anda bangun sebelum ini sila klik di TRADE untuk kembali kpd andaata dan harga ini tiada di paparan anda, sila klik di TERMINAL iaitu sebelah kanan gambar BINTANG di atas. Sila Klik di NEW ORDER dan anda boleh memilih BUY atau SELL berdasarkan harga pada candle. Step 1 Klik di sini untuk BUKA AKAUN di InstaForex Akaun tipe sila tick Standar Untuk leverage sila isikan 1 1000 dan centang pada swap gratis Untuk bahagian kode affialiate boleh diisikan dengan huruf LNN. Step 2 Sila klik di FILE dan terus ke LOGIN tanpa dengan akaun trading anda dengan nilai BALANCE USD0.Cara Deposit Fund di InstaForex. Step 1 Sila klik di sini Anda boleh memilih untuk membuat deposit deposit terus ke Instaforex di Rusia atau terus menghubungi salah satu Transfer lokal di Malaysia seperti di bawah Perlu diingatkan bahawa, tugas Local Transfer adalah sebagai admin yang telah dilantik oleh Instaforex Untuk memudahkan urusan deposit dan pengeluaran. Instaforex Admin Office di Kelantan. Maybank 5531-0441-0967 Waja Timur Technology. Public Bank 4895-3031-05 Suhainizam Ismail. CIMB Bank 0305-0000-2891-01 Suhainizam Ismail. Yahoo messenger nizamac79.Phone 013-9865542 atau 09-7603250 atau 09-7603251.Step susulan Bagi mempercepatkan proses dana transfer dana maka anda harus menghubungi saham seperti di atas dengan memaklu Mkan atau smskan butiran seperti berikut.1 Jumlah Yang Ingin Di depositkan Cthnya Deposit RM370 2 Tidak Akaun Trading Anda cthnya 113211 3 Nama Penuh Anda 4 Nama Bank, Tarikh dan Masa transfer dana di buat. Cthnya Deposit RM370, 113211, Azlan Ahmad, Maybank, 170709, jam 8 45 am. Kebiasaanya dalam masa 5 minit sampai 30 minit akaun anda sudah bisa di cari di trade. During 24 jam kerja setelah aplikasi terisi, informasinya akan diperiksa. Oleh Bagian Pengisian Bonus, setelah prosedur ini selesai, Bonus Tetap akan dikreditkan ke akun trading dan dapat digunakan untuk trading. Bonus Selamat Datang 25 dikreditkan ke akun trading Anda secara otomatis. Cara Pengeluaran Withdraw Fund di InstaForex. Step 1 Sila klik di sini. Disini atau terus kontak salah satu dari transfer lokal di indonesia exchanger seperti di bawah. atau menhubungi Instaforex Admin kantor di Kelantan. Yahoo messenger nizamac79.Phone 013-9865542 atau 09-7603250 atau 09-7603251.Step susulan Untuk mempercepatkan proses produksi, anda hanya bisa Perlu kontak dan follow up dengan smskan maklumat harga anda seperti berikut.1 Jumlah Yang Ingin Dikeluarkan Cthnya Withdraw USD1000 2 No Akaun Trading Anda contohnya 113211 3 Kata sandi telepon 531xxx 4 Nama Penuh Anda 5 Tidak Akaun Bank Anda samada Maybank, CIMB dll. Cthnya Withdraw USD1000, 113211, PP 531XXX, Azlan Ahmad, Akaun Maybank 6789-1234-1234.Paling cepat ia mengambil masa 5 minit dan kebiasaanya hanya menggunakan masa tak sampai 1 jam ke akaun bank anda. Step 1 Klik di sini untuk BUKA AKAUN Di Liteforex. Step 2 Sila klik di LIVE TRADING dan Buka Akaun Trading. Pakej Forex Percuma. Mahukah anda jika saya menanamkan satu pakej forex yang lengkap secara percuma tanpa anda perlu keluarkan wang untuk membeli pakej ini Jika YA, teruskan kandungan isi blog ini untuk Cara mendapatkan pakej forex percuma di i. Jika anda seorang yang baru ingin menceburi bidang forex, mencari alat, software, pakej, ebook, indikator, expert advisor dan lain lain, tidak mahu mengeluarkan uang ekstra untuk membeli ebook forex dan pelbagai lagi disini Jika anda ingin pakej lengkap forex ni. Pakej PFP yang saya asumsikan dalam bentuk FULL VERSION dimana ianya tidak tidak mana mana individu yang memberikan satu pakej kemudian menyur Uh anda sendiri belian produk bukan daftar tidak meminta email anda untuk tujuan promosi benda lain dan lain. Saya seorang trader penuh waktu selama lebih 5 tahun dalam bidang forex semenjak tahun 2008 dimana akaun mini dan standar mulai populer diperkenalkan kepada tempoh 5 tahun ini saya sendiasa mengkaji Dan belajar ilmu forex sambil membuat trading forex penuh waktu untuk memastikan penghasilan forex saya sentiasa kekal untuk memastikan saya dapat menikmati hasil yang memberangsangkan dan terus terang saya katakan, selama saya berkecimpung dalam bidang forex, saya tidak pernah lagi bekerja dengan mana mana kompeni atau syarikat. Duit hasil forex adalah pencarian utama saya untuk pemula, malah saat ini, saya masih seorang trader penuh waktu memilih untuk menjadi trader penuh waktu kerana saya boleh memiliki masa terluang dengan keluarga dan untuk hobi terang saya katakan duit forex yang saya dapat lebih Banyak dari jumlah gaji yang saya bisa semasa katakan A masih bekerja dengan kompeni. FOREX tidak akan membuat anda seorang yang kaya atau jutawan sekelip mata jika modal kecil dapat menambah pendapatan sedia ada, mungkin lebih banyak dari gaji sedia lebih mudah saya kira dan bisa melihat hasil mulai dari hari pertama melakukan trading live trading Dengan akaun sebenar forex juga boleh dilakukan secara part time dimana ianya bebas dilakukan pada waktu selepas bekerja mengikuti waktu aktif. Ini lebih mudah kerana sekarang tidak seperti semasa saya awal trading forex semua individu boleh membuka akaun forex sebenar dengan modal serendah USD1 RM3 70 saya kira lebih Baik kiranya anda dengan modal USD10.Dengan broker pilihan semenjak saya memulakan trading, saya kira broker yang saya rekomenkan kepada anda adalah broker yang terbaik bagi saya, ini kerana tidak sahaja mudah malah. Pilihan Untuk Membuka ISLAM ACCOUNT no swap, no hedging. Mudah Untuk Urusan Deposit Dan Withdrawal hanya mengunakan IB di Malaysia. Banyak Jenis Pilihan Akau N trading Mini, Standard dengan pilihan leverage 1 100 dan banyak lagi. Welcome Bonus Yang diberikan ya 30 Jika anda mendepositkan modal USD100 anda dapat bonus USD30 dan jika di campur modal anda lebih besar iaitu USD130, ini perdagangan dengan banyak yang lebih besar Menghasilkan keuntungan yang lebih besar. Contest Pertandingan yang menawarkan hadiah terbaik untuk trader yang mendeposit USD1500 ke dalam akaun trading mereka Boleh Rujuk Official Website untuk Maklumat penuh. Malah lebih banyak kelebihan yang anda dapat dengan memilih broker INSTAFOREX yang saya rekomenkan kepada anda. A pa yang saya Akan sampaikan kepada anda. Disini saya akan sampaikan kepada anda satu pakej lengkap PFP dimana ianya mengandungi. Panduan Basic Pembelajaran forex. Panduan Advance Dan teknik teknikal forex. Expert Advisor Trading otomatis Robot. Template Dan Indicator Forex. Manual Cara Install Template, Indicator, Robot Dan Cara Mengunakannya. Jadual Trading forex Waktu Malaysia Yang Sesuai. Bonus Ebook Untuk Anda. Kenapa Saya Berikan Secara Percuma. Saya ingin berkongsi kepada anda ilmu ilmu forex yang saya ada dan tidak mahu menjualkan kepada sesiapa saya boleh pilih untuk menjualkannya, tapi saya tidak bisa mahu semua yang baru dalam bidang forex atau yang ingin menceburi bidang forex , Mengeluarkan modal ekstra hanya semata mata untuk membeli ebook, software dan lain lain, sepertimana yang saya buat satu masa dulu. Bukankah lebih baik jika anda menggunakan duit yang kiranya untuk membeli ebook dan lain-lain yang bisa dijadikan modal tambahan untuk akaun forex anda atau mengunakan duit itu Untuk beli harian. Bagaimana Untuk Memproduksinya Percuma. Apa yang dibutuhkan untuk mendapatkan pakej PFP ini adalah dengan Daftar Akaun Instaforex Mengikut Panduan yang disediakan. Anda perlu untuk mendaftar akaun baru mengikut panduan yang Depositkan sedikit modal ke dalam akaun instaforex yang anda ikuti Panduan dan kemudian buat pengesahan dengan maklumat yang saya butuhkan, Maka dalam tempoh 1jam - 24jam saya akan hantar pakej PFP ini ke anda melalui Pertanyaan Bolehlah Email Saya di. Jika anda tidak dapat menekan butang pengesahan anda bolehlah hantarkan maklumat yang saya perlukan kepada email saya dengan cara berikut. Tajuk Email Saya Mahu Pakej PFP ini. Nama Email Pastikan email yang betul saya bisa hantar pakej ke email anda Tidak ada Akaun Forex yang anda dapat setelah mendaftar mengikuti panduan yang disediakan. Dan Hantarkan kepada saya melalui email.

No comments:

Post a Comment